Tisztelt Látogatónk!
Az alábbiakban röviden tájékoztatjuk a La Tienda latin-amerikai lakberendezési áruház jótállási és szavatossági feltételeiről.
A 151/2003. Korm. rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekért egy évig jótállunk. Az egy évnél hosszabb jótállás pontos feltételeit a termékek jótállási jegyén olvashatják.
A szavatosság feltételeit a Polgári Törvénykönyv és a 49/2003. GKM rendelet tartalmazza. Ennek megfelelően szavatoljuk, hogy az eladott termék a teljesítés időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A szavatossági igény érvényesítésének feltétele, hogy amennyiben a felek a hiba eredetét illetően nem értenek egyet, a fogyasztó kötelezettsége a hiba eredetének bizonyítása (szakvélemény). A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt-e. Ebben az időszakban a bizonyítás cégünket terheli. Ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, cégünk mentesül a szavatossági felelősség alól.
A jótállás feltételeit a már említett 151/2003. Korm. rendelet, a Polgári Törvénykönyv illetve a szavatossági igényérvényesítéskor is fontos 49/2003. GKM rendelet tartalmazza. Érvényesítésének feltétele a jótállási jegy. Fontos, hogy jótállás esetén a jótállásra kötelezett mindaddig nem mentesül kötelezettségei alól, amíg nem bizonyítja, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használat következménye. Hibás teljesítés esetén a fogyasztó kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a cégünk számára a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. Ha Önnek kicserélésre nincs joga, vagy ha cégünk a kicserélést nem vállalja, vagy e kötelezettségünknek megfelelő határidőn belül, az Önnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tudunk eleget tenni, Ön — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Jó vásárlást kívánunk!
A La Tienda Csapata